Heart selling

Varenummer 1803
Kr. 3.950,00
På lager
1
Produkt detaljer

HeartSelling

- en smart og fair handel

Hvordan kan tillid mellem kunde og sælger fremmes så forhandlingsprocessen opleves positivt for begge parter?

Hvad kan sælger gøre for at administrere “relationskontoen” med kunden?

Men også, hvad sker der, når sælger presses og anseelse måske vendes til FORAGT?

Heart Selling er et salgs- og træningsværktøj som gør det muligt for sælger at få direkte og værdifulde tilbagemeldinger om, hvordan kunden oplever sælger i salgsprocessen. Fokuset ligger på tillid og relationsopbygning, med henblik på både at sælge til kunden og bevare kunden i fremtiden.

Udførelse: Gruppen opdeles i fire salgsteam. Hvert team’s mål er at købe og sælge elementer (= produkter) gennem smarte men fair forhandlinger. Hvert team skal samle de forskellige elementer og derved skabe en komplet form. Alle teams mødes og forhandler i alt tre gange med hinanden og forsøger at sælge til højeste pris og omvendt købe til den laveste pris. Mellem hver forhandlingsrunde, mødes de enkelte fra hvert team og udveksler erfaringer ,udvilkler nye strategier og aftaler konkrete tiltag til næste forhandlingsrunde. På same måde som i virkelighedens marked, kommer flere og flere oplysninger for dagens lys, som påvirker begivenhederne og kræver handling.

Når de tre runder er slut giver de forskellige teams hinanden feedback og spørgsmålet er nu: “Hvordan har De oplevet kontakten med de andre?” Det kan vise sig, at det team som har fået den højeste indtjening, på baggrund af tilbagemeldingerne fra de andre måske taber på “relationskontoen” og dermed ikke bliver den endelige vinder.

Heart Selling er et genialt redskab for den, der ønsker at tilbyde førsteklasses salgstræning på en levende og lærerrig måde.

Deltagerantal (min./opt./max)

8 / 16 / 24

Tid til øvelsen (uden tilbagemelding)

30 – 45 minutter

Pladsbehov

Fysiske rammer: ca. 50 – 100 m2, 4 borde i hvert hjørne, tilstrækkelig plads til markedet i centrum. Alternativt kan benyttes forskellige lokaler, men med et fælles lokale til forhandlingsrunderne.

Temaer og mål

Slagstræning: Tolkning af kropssprog, administrere“relationskontoen”, fairness, tillidsskabelse, salg gennem stærke forbindelser. Også, hvordan mistillid og forstyrrelser forekommer i et forhold og hvilken betydning det har for salgssuccesen.

Forhandlingstræning: Integration indvendinger, håndtere kognitiv disharmoni, forbindelser og faktuelle niveauer, forhandle under pres.

Indhold i kuffert

32 laserskåret gennemsigtige “glas-stykker” i acryl, 12 trækasser med tryk, feedback ark, navnskilte og klips, 44 spillechips, Info kort, 1 detaljeret instruktionsark.

Kuffert

31 X 37 × 10 cm.

Vægt

3,5 kg.

Gem dette produkt til senere